Om AutoCentro & Historien

AutoCentros tidslinje og historie...Det begyndte i 1979

 

AutoCentros historie begyndte i 1979, da Niels-Christian Krag ene mand åbnede et autoværksted under navnet Rødbyhavn Auto- og Pladeværksted. Han fik hurtigt forhandling af Fiat biler og ansatte sine første medarbejdere. De vigtigste værdier dengang var høj faglighed, god service, redelighed og tilstedeværelse.

Det er stadig de gældende værdier i virksomheden.

Fiatforhandler siden 1984

1984 blev Rødbyhavn Auto- og Pladeværksted autoriseret Fiat forhandler og har været det lige siden. Efterfølgende kom både Alfa Romeo og Lancia også til.

Vores pladeværksted stod klar i 1991
Pladearbejde har altid været et stort fokuspunkt for Rødbyhavn Auto- og Pladeværksted og med nybyggeriet af det nuværende store pladeværksted i Rødbyhavn i 1991 tog denne del af forretningen for alvor fart.

KIA forhandler siden 2002
I 2002 åbnede AutoCentro endnu en forretning på havnen i Nykøbing F., Rødbyhavn Auto- og Pladeværksted skiftede navn til AutoCentro.

Med åbningen af forretningen i Nykøbing F. kom, det dengang relativt ukendte mærke Kia, også under vingerne hos AutoCentro. Sidenhen er Kia blevet en vigtig del af AutoCentro sammen med Fiat, Fiat Professionel og SEAT, senest med aftalen om levering af biler til Lolland Kommune.

Generationsskifte på vej i 2004
Med salget af halvdelen af virksomheden til 6 medarbejdere var et glidende generationsskifte i gang. I 2008 overtog de seks medarbejdere resten af firmaet og Niels-Christian Krag fortsatte som direktør, indtil han stoppede definitivt i 2016.

Mitsubishi fra 2014 - 2019
1. januar 2014 købte AutoCentro forretningen Verner Krastrup Automobiler i Vordingborg. Med købet kunne AutoCentro også tilbyde kunderne Mitsubishi biler. AutoCentro i Vordingborg har også Kia biler i dag.

Seatforhandler fra 2015-2019
Nye tider gav AutoCentro mulighed for flere. Fra 2015 til 2019 var AutoCentro Seat forhandler i Nykøbing F.

AutoCentro i dag
Igennem de 37 år AutoCentro har eksisteret er medarbejderantallet steget fra 1 til tæt på 70.

Igennem udvidelse af medarbejderstaben og den gradvise professionalisering af AutoCentro har medarbejderne aldrig glemt de oprindelige værdier såsom dygtigt håndværk og nærværende service overfor kunderne, og dette vil også i fremtiden være grundstenene i AutoCentro.